محاسن طرح  

۱- همکاران دروسی را تدریس می کنند که تخصص ، علافه و مهارت بیشتری دارند

۲- همکاران فرصت بیشتری دارند تا در دروس خود به مطالعه وتحقیق  بپردازند

۳- دانش آموزان در دروس دیگر با روشهای آموزشی متنوع تری آشنا می شوند 

۴- دانش آموزان باخصوصیات اخلاقی ،رفتاری و اجتمایی معامان بشتری آشنا می شوند

۵- اگر برای همکاری مشکلی پیش آید و درکلاس حضور نداشته باشد جبران دروس راحت تر است

۶- رقابت بیشتری در بین همکاران ایجاد می شود

۷- اگر خدای نکرده همکاری نسبت به آموزش سهل انگاری کند دیگر نمی توان آن را توجیه کند

معایب طرح :

۱- نارضایتی اولیا از اینکه برای جویا شدن از وضعیت درسی فرزندشان باید به چند آموزگار مراجعه نمایند

۲- احساس می شود تا مدتی از سال بچه ها از نظم و انضباط کلاسی ضعیف نری بر خوردار هستند

۳-  برای آشنایی بین معلم و شاگرد به فرصت بیشتری نیاز است

۴- به نظر می آید ارتبا ط عاطفی ضعیف تری بین معلم و دانش آموز باشد

۵- طرح برای مدارسی است که چند کلاس هم پایه باشد

۶- در تنظیم ساعات دروس مانند فارسی ، املا ، انشا که ارتباط با هم دارند بعضی اوقات بین چند همکار تقسیم می شوند

۷- رعایت نشدن مقدار تکالیف  و فعالیت های روزانه  دانش آموزان 

با توجه به شرایط موجود در مدرسه اجرا و ادامه طرح به نفع دانش آموزان می باشد    

منبع: وبلاگ مدرسه شهید اوینی